måndag, maj 30, 2011

Sömnen är helig

Oj vilken natt!!
Börjar förstå att sömnen är helig.
Vi har ju börjat låta hundarna sova i tvättstugan.
Det går sådär. Andra natten och det var kaos hemma.
Alice gnydde och skällde, gnydde och skällde.
Varje gång hon vaknade till nere i tvättstugan så skällde hon i säkert tjugo minuter.
Och varje gång med fyra skall efter varandra.
Sista gången jag vaknade av skällandet var halv fyra och då skulle jag upp en timme senare.
Jag hoppas att det lugnar ner sig snart.
Tredje natten idag och jag håller tummarna.
Orkar liksom inte jobba tolv timmar när man inte får sova ordentligt flera dagar i rad.
Selma verkar inte bry sig alls.
Hon tuggar på sitt torrfoder och sen sover hon.
Hon brukar även sova på dagiset när man kommer och hämtar henne.
Men som sagt idag känns det som en bättre natt eftersom båda är dödströtta av att själva inte ha sovit så bra de sista nätterna och sen blir man ju ännu mer trött av allt spring på dagiset.

1 kommentar:

  1. Inte funderat på att ta in era burar i sovrummet på natten? Då är hundarna där de brukar men ändå inte i sängen.

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!