tisdag, augusti 09, 2011

Hjälp

-

Jag har fallit. Jag har tagit åt mig.
Kunde inte stå emot längre.
Dessa hemska bilder på svältande barn sida efter sida i tidningar och på internet.
Överallt finns de.
För bildspel klicka här!
Fruktansvärt!
Visst blir man arg. Många frågor gnager i huvudet.
Rent spontant frågar man sig var landets ansvar är i det hela?
Vem kan låta sitt folk lida så? Hur kan deras regering rulla sig i pengar medans stackars små barn svälter och få lida? Mammor som försöker trösta så gott de kan och ge sin sista mat till barnen.
Man vill bara ta barnen och trösta dem.
Vad är egentligen vårt ansvar i det här? Är det vårt ansvar som människa då eller?
Jag kan inte blunda mer nu i alla fall.
Nu har jag bidragit en liten del i det oändliga havet.

Ge du oxå ett bidrag om du har möjlighet.

För bidrag:Klicka på länken nedan.
Läkare utan gränser

-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv något roligt vet jag!