onsdag, mars 07, 2012

Möhippa

I lördags blev ja extremt överraskad när jag kom hem efter en tur med Alex till olika butiker.
Ja kommer in i vardagsrummet och ser att det står en del saker på matbordet.
Mmm vad tusan händer här undrade jag och sen hörde jag fnitter ifrån köket och där står mina vänner Arzu, Cecilia och Jenny.
En glad överraskning!
Fortfarande i chock får jag en ledtråd i handen som ska leda mig till någonting.
Jag läser och följer instruktioner. Till sist leder det upp till övervåningen och in i klädkammaren. Vem står där om inte min vän Krista! Som kommit från Stockholm för att vara med på detta.
Så berörd jag blev av det. Jag grät av glädje. Trodde aldrig att hon skulle ha möjligheten att komma ner.
Brunch hade dukats fram av tjejerna.
Efter en stund kom även mamma och min syster.
Alex var tvungen att lämna och åkte hem till en vän med alla hundarna.
Efter brunchen och en del glas skumpa var det dags för tipsrunda i kvarteret.
Hur väl känner jag min blivande man var frågorna.
Emellan åt var det pitstop och då skulle allt i glaset halsas.
Så förhoppningsvis känner jag honom rätt så bra efter alla dessa åren tillsammans.
Efter rundan blev det fika med cupcakes som Arzu hade gjort och rättning av frågorna.
För varje rätt fråga skulle det intagas en shot.
Elva stycken frågor var det och jag måste ju tillägga att jag hade alla rätt.
(Kunde dock inte dricka elva shot) Snälla som de var slapp jag det. Puh.
Det blev även uppvisning av min brudklänning som ju är så fin (tycker jag iaf).
På kvällen fick jag roliga presenter som alla representerade mina vänner.
Sen var det läge att piffa upp sig och bege sig ut en sväng.
Bord var bokat på restaurang och maten var helt underbar!
Tack snälla ni för denna underbara dag. Hade inte alls räknat med detta.
Arzu, dagen efter hittade Alex en flaska i blomkrukan utanför. Trodde du skulle ställa ner den innanför staketet och inte i krukan haha.
Så roligt! Tack, tack, tack.
Men tjejer! Ge mig lite bilder sen som ni har tagit. Hade inte så många själv. Och Krista, jag vill gärna ha inspelningen på frågerundan oxå...


Lite chockad var jag...fick smälta allt först.












5 kommentarer:

  1. Alexandra M9/3/12

    Jag vet inte om jag längtar efter den där möhippan, jag har en känsla av att mina vänner inte kommer vara så snälla som dina :-) Hoppas ni hade trevligt!! Bild på klänningen!? Kanske efter bröllopet :-P

    SvaraRadera
  2. Men OJ - har ju missat nåt här märker jag! Vad roligt! Stort grattis till er båda!!! När är den stora Dagen? Kramar från Mora och tjejligan

    SvaraRadera
  3. Alexandra - Mina närmsta vet om att jag inte vill klä ut mig och allt det där. Känns som man är över det. Jag hade super trevligt iaf! Det blev många roliga minnen som berättades runt bordet.
    Klänningen får ni se efteråt.
    Det är inte många som har hunnit se den. Allra minst Alex.
    Lena - Ja du, det har varit på tapeten ett bra tag nu. Vi vill dock inte skriva så mycket om det på nätet. Jag skriver till dig på din blogg om det istället. Kramar!

    SvaraRadera
  4. Alexandra11/3/12

    Haha! Nä, klä ut mig kommer dom INTE göra, inte så mycket som en krona med slöja på huvudet, även jag (trots min ringa ålder och vissa tecken på omognad) är för gammal för sånt :-) Däremot har jag vissa misstankar om betydligt värre saker som typ fallskärmshoppning eller liknande, det var mer i de banorna jag tänkte när jag skrev att de troligen inte kommer vara lika snälla som dina kompisar. Jaja, ville bara önska dig en trevlig möhippa och ett trevligt bröllop iaf!

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket Alexandra!
    Ja vi får hoppas då att du landar med båda fötter på marken om det blir ett hopp.
    Ja usch, fallskärmshopp är inget för mig heller.
    Lycka till själv när din dag stundar!

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!