lördag, juli 07, 2012

Blomkruka

Min kreation på däcket.
En del har frågat efter hur jag har gjort och tänkte därför berätta.
Det enda man behöver är krukor med hål i bottnen och ett träskaft.
Sätt fast skaftet i den nedre krukan. Vi satte fast det i hålet men även i en träskiva under krukan för mer stabilitet.
Skivan fungerar även som fot till krukan.
Sen är det bara att trä på krukorna och vinkla dem åt rätt håll.
Vissa krukor fick vi borra större hål i.
Enklast är att trä på en kruka och plantera i den innan man trär på nästa.
Jag har blandat med chiliplantor och blommor. Tycker det är fint.
Kryddor är oxå något man kan ha i krukorna. Perfekt kreation för balkongen när man inte har så stor plats.


2 kommentarer:

  1. Ahhh så de står på varandra och det är därför de inte halkar ner?? Toppen tack för guidningen! Måste jag komma ihåg till nästa år =)

    SvaraRadera
  2. Ja precis, de lutar på varandra. Och eftersom det finns krukor på varje sida så blir det jämnvikt.

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!