onsdag, december 22, 2010

Köldknäpp

Kylan verkar ha nått oss ordentligt i skåneland.
Köldrekordet inatt var i Kristianstad med minus 24,6 grader.
Det är riktigt krispigt i luften och jag är glad att det inte blåser oxå för då hade det varit omöjligt att vara ute.
Känns skönt att veta att man inte måste gå ut om man inte vill.
Får se om jag får igång bilen sen då, tänkte handla ingredienser till mina julmats planer.
Helst ska jag göra det idag för imorgon kommer det mer snö.
Alex fick nätt och jämt igång den andra bilen imorse.
Numera känns det knappt lönt att sätta på hundarna deras täcken i denna kyla.
De borde haft riktigt overaller.
Men jag har ju en fleeceoverall till Alice som jag ska prova på Selma. ;-)
Och såklart är det alltid ett växel fel på SJ när kylan kommer. Det är väl konstigt.
--------
Die källte hat uns erreicht.
Es ist richtig krispich in die luft und ich bin froh das es nicht noch draussen weht weil denn ist es unmöglich draussen zu sein.
Ein schönes gefühl ist es zu wissen das man nicht raus gehen muss.
Mal sehen ob ich das auto später starten kann, wollte ja alles heute einkaufen was ich für mein weihnachtsessen brauche.
Am besten alles heute besorgen weil morgen soll mer schnee kommen.
Alex hat gerade so das andere auto heute morgon starten bekommen.
Habe das gefühl das es sich kaum lont die hunde ihre decke anzusiehen, ist immer noch kalt für denen.
Die bräuchten auch etwas für die beine.
Aber Alice hat ja einen fleeceoverall werde den mal Selma probieren lassen. ;-)
Susi, Fiete muss ja auch frieren oder er bleibt vielleicht im stall?





Inatt hade vi som kallast minus 19,7 grader i skogen.
Brrr vilken tur att vi inte är campare. ;-)
-
Heute nacht hatten wir minus 19,7 grad im wald.
Gott sei dank sind wir keine camper. ;-)
--

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv något roligt vet jag!