söndag, december 19, 2010

Ringt innan?

-

Idag var vi på uppdrag hela eftermiddagen.
Kan inte berätta ännu vad det är, lite hemlis ännu för vissa.
Därefter gick vi och åt på mc donalds.
Min burgare tog lite längre tid att göra så Alex gick tillbaka efter en stund för att hämta den.
Dialogen med personalen blev såhär:
- Ja, kan jag hjälpa dig?
- Jo jag skulle hämta en burgare som jag hade beställt.
-Ok, har du ringt innan eller?
-Jag visste inte att man skulle ringa innan. Vi äter ju här.
-Aha
What?! Ringa innan? Hahaha har aldrig hört detta på mc donalds förr.
Kan man ringa och beställa sin mat där?
Sen var det ju extra roligt eftersom vi faktiskt satt där och åt.
Hade varit lustigt om man fått ringa innan man fick gå fram till kassan igen.
-----------
Wir waren heute bei mc donalds essen und mein burger hat ein bisschen länger gedauert.
Alex ist später zur kasse gegangen um den zu holen.
So ging das gespräch:
-Ja,kann ich ihnen helfen.
-Ja ich wollten meinen burger abholen.
-Ok, hast du vordem angerufen?
-Ich wusste nicht das man vordem anrufen muss. Wir essen ja hier.
-Aha
Was?! Vordem anrufen? Habe es noch nie gehört.
Ausedem war es ja extra lustig weil wir ja dort gegessen haben.

-

2 kommentarer:

  1. Anonym20/12/10

    Jag vet!!!:)
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Vad vet du? Att man kan beställa mat på mc donalds?
    Aha du har själv provat till dig själv?
    Men de kan omöjligen ha hemkörning i sverige.

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!