söndag, augusti 03, 2008

Hemmakväll hos mamma.

Idag strejkar bloggen totalt. Det går inte att lägga in bilder alls idag. Har försökt i flera timmar nu. Nåväl.
Efter badet med hundarna igår bestämde jag mig för att följa med mamma hem.
Alex skulle ändå jobba natten så han skulle hämta mig på morgonen när han slutade.
Kvällen började med rödvin. Mamma råkade ta sönder bag in boxen? så vi fick dricka en del vin. Men gott var det.
Jag hade tagit med mig filmen sex and the city som vi tittade på allihopa inklusive Jonas. (Hade redan sett filmen på bio, men den är så bra!)
Familjen Bengtsson/Frej dukade såklart upp med chips, dippa och godis...
Efter filmen drack vi lite till. Vi satt sedan ute på terassen och pratade om allt möjligt. Det var så skönt väder ute. Inte en vindpust alls.
Kom i säng rätt sent. Gissa om jag (och Alice) var rätt trötta när Alex kom för att hämta oss.


Heute streikt der blogg total. Es geht überhaupt nicht ein paar bilder raus zu legen. Hab ein paar stunden schon versucht. Naja.
Nachdem baden mit den hunden gestern hatte ich mich entschieden mit mutti mit zufahren.
Alex musste sowieso nacht arbeiten und er holte mich denn morgens ab.
Der abend hat mit rotwein angefangen. Mutti hat den bag in box kaput gemacht? so wir mussten ein bisschen trinken. Aber gut geschmeckt hat es.
Ich hatte den film sex and the city mit genommen und wir haben den alle angekugt. (Jonas auch)
(Ich habe den film schon im kino gesehen aber der ist so gut!)
Familien Bengtsson/Frej hatte nartürlich mit chips, dip und süssigkeiten aufgedeckt...
Nach den film haben wir ein bisschen mer getrunken. Wir sassen draussen auf die terasse und haben über alles gesprochen.
Es war so schönes wetter draussen. Überhaupt kein wind.
Kam spät ins bett. Rate ob ich (und Alice) müde waren als Alex kam um uns ab zu holen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv något roligt vet jag!