onsdag, januari 14, 2009

Återbesök

Idag är Alice precis som vanligt. Nyfiken och utforskande.
Vid lunchtid var vi på återbesök hos veterinären.
Har man ingenstans att göra av pengarna så blir man av med dem hos veterinären.
Återbesöket var i princip onödigt.
Man tittade på hunden, kände på magen och tog tempen. Detta gick på strax över 600 kronor. Helt galet! En vardag!
Hon ville dessutom göra ett nytt blodprov för att se om värdena är normala igen men det var inte nödvändigt sa hon (ung tjej). Jag ansåg att det inte behövdes eftersom jag känner min hund och vet att hon är "frisk" igen.
Besöket tog 25 minuter med betalningen.
Fick boka om min tid hos min ordinarie veterinär för vaccinationen. Skulle gått dit nu på måndag men man ansåg att vi borde vänta ett par veckor eftersom imunförsvaret inte har varit på topp den senaste tiden.
Annars har det inte hänt mycket idag. Vi har tittat på en massa serier på tv medans Alex har sovit.
Det har varit väldigt dimmigt hela dagen.
-----
Waren heute beim tierarzt für nachkontrolle. Es ist alles ok gewesen.
Die kontrolle war total unnötig.
Haben sie nur angekugt, temperatur genommen und sie angefasst.
Das hat über 60 euro gekostet.
Und alles war in 25 minuten vertig, mit bezahlen.
Sie ist sich selbst wieder geworden. Alice muss alles wieder untersuchen und ankugen.
Nebel ist bei uns den ganzen tag gewesen. Haben sonste nichts mer heute gemacht. Nur vor den fern gesessen und serien angekugt.
Und Alex hat geschlafen.



Vet inte varför tvättsvampen plötsligt är så intressant. /
Weis nicht warum der waschlappen auf einmahl so intressant geworden ist.

1 kommentar:

  1. Anonym14/1/09

    Totte har också haft en släng av bacillen, men jag satt tajt och sparade mina 1000-lappar, vis av er erfarenhet hos vetten. Valde att gå på grötris/fiskbulle/yoghurt dieten och nu är han som vanligt igen, fast en hel del magrare ;(

    Skönt att allt snart är som vanligt igen!
    Ja, förutom detta förbånkade väder då.

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!