onsdag, januari 28, 2009

Var är smöret?

Skulle äta frukost idag och letade då efter smöret.
Jag frågade Alex ifall han hade tagit slut på smöret eftersom jag inte hittade det i kylen.
Han svarade nej och mena att han inte hade använt det alls.
Jag var helt hundra på att vi hade smör hemma eftersom jag hade använt det morgonen innan.
Alex sa på skämt att jag skulle kolla frysen, vilket jag gjorde.
Där fanns inget smör.
Till sist hittade vi det i skåpet under ugnen, bredvid kylskåpet.
Hur yr är jag då att jag stoppar in det i skåpet istället för i kylen??!!
Är det ett tecken på överansträngning eller alzheimers light?
----
Wollte heute frühstück essen und habe nach die butter gesucht.
Ich habe Alex gefragt ob er sie schluss gemacht hatte weil ich sie im kühlschrank nicht gefunden habe.
Er hat nein gesagt und meinte er hatte die butter überhaubt nicht gerührt.
Ich war total sicher das wir noch butter hatten weil ich den tag davor stullen gemacht hatte.
Habe überall gesucht und zum schluss habe ich die blöde butter gefunden.
Die lag im schrank unter den ofen.
Warum hatte ich die butter da unten rein gestellt und nicht im kühlschrank??!!
Echt blöd war das.
Entweder arbeite ich zu hart oder ich habe alzeimer light bekommen...

2 kommentarer:

  1. Anonym28/1/09

    Welcome to the twillightzone eller närmare bestämt - min verklighet!

    Händer sånt jämt, varför tror du jag har glasögonen i snöre runt halsen & på huvudet ;)

    SvaraRadera
  2. Anonym29/1/09

    Det är betyder att det är DAX FÖR KOMP... tvyärr några veckor kvar att kämpa, suck!!!
    Cecilia

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!