lördag, november 07, 2009

Nära döden upplevelse

Satte en clementinklyfta i halsen idag på jobb.
Hostade halvt ihjäl mig. Sen började det svida i halsen av citrussaften.
Nu har jag blivit något hes.
Kollegan tyckte att vi skulle skaffa en defibrillator ifall någon skulle kola under ett arbetspass.
Vi alla höll med.
Efter ett tag undrade jag nu när vi saknade en defibrillator ifall de hade hjälpt mig ändå med tex mun mot mun metoden trots att jag har ett munsår.
Kan tryggt säga att efter övervägande så sa alla ja.
Vilken vänskap!
-

2 kommentarer:

  1. Anonym7/11/09

    Kära granne
    Du får gärna vara i livet lite till, och då är det bra om dina arbetskamrater lär sig Heimlich manöver om du skulle säta i halsen fler gånger.
    Den manövern gör bättre nytta än defibrillator i
    ditt fall:-))
    GP

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att de lärde sig allt på väktarutbildningen faktiskt...

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!