lördag, april 17, 2010

Lördagsfirande

Idag var det dax att fira min födelsedag med familjen.
Tyvärr kunde vi inte sitta ute eftersom det var för kallt och molnigt.
Solen visade sig bara någon sekund innan den försvann igen.
På förmiddagen var grabbarna ute och byggde lite på muren.
I princip är det bara toppstenen kvar sen är den helt klar !
På eftermiddagen åt vi en supergod hallontårta till kaffet.
Senare på kvällen grillade vi ett par korvar med bröd.
Tack alla för de fina presenterna !!
--------
Heute war es zeit meinen geburstag mit familie zu feiern.
Leider konnten wir nicht draussen sitzen weil es zu kalt und zu bewölkt war.
Die sonne hat sich nur für ein paar sekunden gezeigt und denn war sie wieder weg.
Am vormittag haben die jungs an die mauer gebaut.
Jetzt ist nur der toppstein übrig und denn ist die mauer vertig !
Am nachmittag gab es himbeertorte zum kaffe.
Später abends grillten wir ein paar würste mit brot.



Selma smörar för alla....





Mamma och jag...

Söta Josefine ! / Süsse Josefine !



Pappa mäter blodtrycket. / Pappa messt sein blutdruck.


Ser ni, inga barnbarn behövs. / Seht ihr, keine enkelkinder werden gebraucht.


Vår fina mur. / Unsere schöne mauer.



-

2 kommentarer:

  1. Mesar!!!
    Det handlar bara om rätt kläder om man ska vara ute eller inte ;)
    Vi satt på Ivö Camping samtidigt, enda lä vi hade var våra tält och det blåste ca 15 m/s. Frös??? Tack du - fortfarande ;)Bastun när vi kom hem fixade det ;)!

    Helt ok trappa & finfin tårta :)

    (Ska jag berätta en hemlis? Idag var första gången i mitt liv som jag överhuvudtaget kände av min faktiska passålder, så ni gjorde helt rätt som satt inne!!)

    SvaraRadera
  2. Tårtan ar jättegod.
    Köper den alltid på hembageriet i Hofterup/Ålstorp.
    Alltid goda och väldigt prisvärda !

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!