onsdag, april 21, 2010

Vilken eftermiddag

Ahh vad arg jag är.
Var ute i skogen och promenerade idag.
Allt gick jättebra i början och Selma charmade alla som kom förbi.
Löpare, hundägare mm.
Sen fick nog Selma lite för mycket spring i benen.
Hon började springa med en man och kom inte tillbaka !
Jag skrek och skrek på henne men hon lyssnade inte. Sprang bara efter honom.
Tror ni han stannade då? Nej det gjorde han fan inte jävla gubbe.
Plötsligt såg vi dem inte mer... Alice fanns hos mig såklart.
Jag skrek på henne att hon skulle leta efter Selma.
Vet inte om hon kallar letande att springa jättefort hundra meter och sen komma tillbaka igen.
Nåväl jäkla hund tänkte jag.
Nu måste jag fettot springa oxå för att hitta min ena hund. Fint.
Började springa. Kom till en kurva och såg ingen hund.
Kom till en annan kurva men ingen hund.
Jag tänkte fan om hon har sprungit med dem ut till parkeringen eller nåt.
Det var typ 2,5 km kvar dit.
Då plötsligt såg jag henne.
Hon var glad och hoppade omkring framför två rottweiler hundar med en husse.
Men inte lyssnade hon när jag kallade och inte kom hon när hon såg oss heller.
Ingen rädsla alls med andra ord har den jädrans jycken.
Men med blodsmak i halsen fick jag sedan en utskällning från gubben med hundarna.
Han menar att jag ska hålla koll på min hund och bla bla bla (slutade lyssna där).
Förklarade för honom att hon faktiskt bara är fem månader gammal och att Alice minsann inte var så när hon var liten för hon var alltid rädd att tappa bort oss.
Han sket i det kan jag säga.....
Resten av rundan togs med koppel på i alla fall.



Havet.



-

2 kommentarer:

  1. hahaha...du har visst fått en busunge!!!!
    Få ta och ses snart med cendra oxå och ta en lång promenad.
    kram arzu

    SvaraRadera
  2. Ja du... synd att du inte bara kan komma ut spontant nån dag då och då.
    Här finns massor med ställen att gå på.

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!