fredag, april 09, 2010

Råtta !

Vi har råtta !
Jag har misstänkt att det funnits något under trädäcket eftersom Alice gått och luktat där hela dagarna.
Men fan inte en råtta.
En liten skogsmus kanske eller en sork...
Får se hur det blir. Har satt ut fällor under trädäcket.
Fungerar inte det så blir det ta mig tusan gift !
Bildbevis finns. Lägger upp bilder ikväll.
---------
Wir haben eine ratte !
Dachte schon das wir etwas unter die terasse hatten weil Alice immer rum gerochen hatte.
Aber doch keine ratte.
Dachte vielleicht eine waldmaus oder so...
Mal sehen wie es geht. Haben fallen raus gestellt.
Wenn das nicht geht den nehmen wir gift !
Bilder giebt es. Lege sie heute aben hoch.

3 kommentarer:

  1. Var du tvungen att berätta denna nyhet för din hysterisk rått-rädda granne?!!!!
    Tror jag flyttar på riktigt nu.
    V.v lägg inte upp bilder - Jag tror dig ändå!

    SvaraRadera
  2. Sorry Ewa.
    Vi gör allt för att eliminera denna varelse.
    Tänkte skicka Alice på booth camp a la rat killer kurs.
    Lovar att inte skicka över den till dig i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Du, det glädjer mig att ni funderar på att skicka Alice på Booth-camp. Men om jag känner Alice rätt så är det inte hon som behöver den utan hennes matte ;) (Jag är likadan vad det gäller mina Julle! Litar sällan på deras instinkter utan tar kommand.)

    Tror faktiskt att även Familjen Markmann har observerat en råtta på deras baksida, dvs den som vetter mot oss!!! Vid 2 tillfällen.

    För fanken - ta hand om det här och ni får näst intill vad ni vill framöver ;)
    Vi har inte mycket pengar men ......

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!