tisdag, januari 11, 2011

Halloj!

Tänkte visa ett livstecken från oss.
Jag sitter just på vår balkong och blickar ner över poolen.
Klockan är 19:30 och det är fortfarande varmt ute.
Vi har just nu runt 20 grader och inte en vindpust i närheten.
Invänta Alex som är inne och duschar.
Vi ska strax gå ut och äta en bit mat och kanske dricka en kall öl.
Just nu är vi fast på sangria, dricker det mitt på dagen och på kvällarna.
En liter sangria kostar mellan 11-13 euro ca.
Billigt är det ju inte här men inte direkt dyrt heller, igår åt vi på ett ställe för ca 120kr och det var med en förrätt och två stora öl.
Poolbaren är såklart dyrare och inte alls god.
Det känns så skönt att kunna röra sig fritt på gatan utan att folk drar i en och vill att man ska titta på deras grejer i butiken.
Att gå längst havet och titta på alla butiker samt välja café eller restaurang är inte lätt. Det finns massor att välja mellan.
Imorgon ska vi till en stor djurpark hela dagen och torsdag ska det bli riktigt varmt här nere!
----------------------
Wollte nur ein lebenszeichen von uns geben.
Och sitze Gerard aug underem balkong und blicke uber den pool.
Es ist 19:30 und immer noch warm draussen.
Es ist immer noch 20 grad draussen und kein windpust in die nähe.
Warte auf Alex der duschen ist, wir wollen Essen gehen und vielleicht ein kaltes bier trinken.
Morgen fahren wir in den zoo den ganzen tag und donnerstag soll es noch wärmer werden.

3 kommentarer:

  1. Jaha...Det är ju kul för er att ni har det varmt & skönt!

    Här så antingen regnar det, snöar det, fryser eller tinar eller alltihop samtidigt. Solen har vi inte sett sedan ni åkte. Vilken färg var det nu den hade?? Så ni får förlåta mig men Sangria mitt på dagen känns inte som en option, det behövs både varmare och grövre artilleri för att överleva denna sk...t.

    Tro absolut inte att jag är avundsjuk....för det är bara början!!!

    SvaraRadera
  2. Ps; Jag har struntat i att dra upp våra soptunnor - Hämnden är ljuv ;)

    SvaraRadera
  3. Ytterligare ointressant vetande så här på fredagskvällen:
    Det regnar....på is....
    Är plusgrader och skall så vara enligt SMHI & DMI nu flera dagar....Men vem vet om det stämmer!
    Stora vägar är helt ok men skogen....
    Är skogen!

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!