onsdag, januari 19, 2011

Jobb

Första jobbdagen efter ca 4 veckors ledighet.
Vad möts jag av? Jo, 1486 mail i min inkorg!
Inte nog med det, under dagen mådde jag bara sämre och sämre.
Blev hes fick hosta och frossa och mina lungor gör ont när jag andas.
Alla mina muskler värker i kroppen och bara att gå i trappan är ansträngande.
Jag ger det till imorgon bitti.
Ska sova gott nu och så får vi se hur jag mår när klockan ringer 04:20.
Var tvungen att kvida av mig lite här.... Alex är ju inte hemma :-) .
---------------
Erster arbeitstag nach vier wochen frei ist vorbei.
Was hat auf mich gewartet? ja, 1486 email zu lesen!
Und ob das nicht genug war, über den tag wurde ich kranker und kranker.
Wurde heiser bekam husten und habe gefrieht.
Meine muskeln tuhen weh und ich kann kaum in die treppen gehen.
Ich gebe es bis morgen früh.
Werde jetzt schalfen und mal sehen wie ich mich fühle wenn der wecker um 04:20 klingelt.

2 kommentarer:

  1. Du måste ha någon form av rekord när det gäller mail i inkorgen!!! Jag ska aldrig gnälla igen när jag går tillbaka på jobb :)

    Låter tyvärr som om du drabbats av influensan, vanliga, inte höns, kyckling, pekinganka eller annan fågel! Allt för många på jobb har haft den sedan innan jul. Hoppas det är falskt alarm. Säg till om du däckar och Alex är borta och du behöver hjälp med något.

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Alex är hemma ett tag till..

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!