måndag, februari 22, 2010

Dag 1

Redan efter en dag tycker jag att det hela ser bättre ut.
En sak som jag inte förstår är hur hon kan vrida på sig på täcket med såret blottat neråt.
Det måste ju göra ont ! Det gör ont i mig iaf.
Hon kunde dock göra en ordentlig nummer två idag när vi var ute en sväng.
Tänk att man kan bli så glad över lite bajs. Ringde Alex direkt. :-) Försök själv göra nummer två med stygn som går igenom "fisringen".
Första natten var rena mardrömmen. Hon kunde inte sova. Största anledningen var troligtvis tratten som gjorde att hon inte kom till ro.
Hon sov en timme sen reste hon sig upp i sängen och gnydde. Då fick jag vända på henne (hon rör inte på sig själv med tratten på).
Helst av allt vill hon komma in under täcket med den enorma tratten runt huvudet och med dränaget mot min mage. Men där säger jag stopp ! Hon får snällt ligga upp på täcket med en filt.
Jag har faktiskt beställt en pro collar till henne. Hoppas den är så bra som jag tror att den är. Hon ska trots allt gå med öppet sår ett tag efter det att de plockar dränaget på torsdag.
Resten av stygnen tas först om ca 10-12 dagar.
Jo, operationen blev inte så dyr som vi trodde det skulle bli med tanke på att det var en lördag natt. Vi fick betala runt 6500 kronor.
Hunden som blev opererad innan Alice hade slitit av senor och artären på ena frambenet, det kalaset gick på 13000 kronor.
Det tråkiga med jouröppet är att man måste betala kontant när det är helg. Annars kan man ju alltid reglera med försäkringsbolaget direkt på plats.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv något roligt vet jag!