onsdag, februari 10, 2010

Puhh

Puhh. Långa dagar har det blivit.
Måndags morse steg både Alex och jag upp halv fyra för att Alex skulle flyga till Oslo.
För att undvika att ha en bil stående på jobbet så körde vi in tillsammans vid kvart över fyra.
Det innebar att jag hade bytat med en kollega så att jag kunde börja jobba klockan fem.
Men det innebar oxå att stackars Alice fick sitta på dagiset redan klockan fem. Hon var först av alla den dagen.
Efter att ha jobbat 13 timmar är man rätt trött i skallen.
Mamma hade hämtat Alice redan vid fyra tiden och vi möttes upp hemma hos henne på kvällen.
Vid halv tio körde jag hem igen. Trött var bara förnamnet.
Sängen ropade med höga ord men det var svårt att somna. Tanken på att man skulle upp igen halv fem nästa morgon var en plåga.
På tisdagen var Alice först på dagis igen trots att det alltid sitter en annan hund där när vi kommer annars.
Men hon var inte sist iallafall...
Nu är det slappardag som gäller! Vi saknar Alex redan !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv något roligt vet jag!