måndag, juni 07, 2010

Tyskland

Här kommer en del bilder ifrån helgen i Tyskland. (Har redan sorterat en hel del)
Vi åkte ju ner pga att min kusin Leon-Phillip hade sin jugendweihe.
Detta är snarlik konfirmationen men eftersom vi är ateister så blir det inte kyrkligt alls.
Nu vid 14 års åldern blir pojkar till män i tyskland.
Man kan börja kalla dem för Ni tex eller herr .... ute i arbetslivet.
Själva cermonin hölls uppe på en båt där endast mina morföräldrar samt min mamma och mostrar med respektive närvarade.
Vi alla andra (närmsta släkten) mötte upp dem senare ute på Warnemünder hof där vi avnjöt en helt underbar trerätters lunch av bästa klass.
På kvällen träffades vi åter igen men då ute vid möllan och mötte upp ännu fler släktingar och vänner.
Där firades det även tillsammans med min kusins bästa kompis och hans familj.
På plats fick vi även där underbar mat i form utav buffé och grillning.
Samt fri bar såklart.
Festen blev lång och vi kom först hem sent på natten.
På söndagen träffades vi ute hos mormor och morfar i deras kollonistuga för lite kaffe och grillning innan det var dax för oss att åka hem på kvällen igen.


Min mormor och min mamma.

Syrran till höger och kusin Sophie till vänster.

Öl med smak är väldigt inne i Tyskland. Cidern står alltså inte högst på listan.
Becks gör en del goda sorter med bla orange och ice smak.
Berliner kindl weisse var inte en av mina favoriter iaf.
Min snygga moster Sanni. Det är hennes son vi firade i lördags.

Min mosters man, mamma och Leon.


Leon, Sanni och Leons bästa kompis Henning som oxå firade i möllan med sin familj senare på kvällen.


Lunchstället.



Vår present till Leon.
I Ballongerna fanns det pengar som var det första på hans önskelista.


Förrätten:
Tomatbuljong soppa med fyllda degknyten och basilika skum.

En utav huvudrätterna:
Marinerad ankbröst med cassis-druvsås, sparris och potatisgnocchis till.
Den andra huvudrätten var fisk med risotto.
Min kusin sparar till en motorcykel.

Efterrätten:
Chokladmousse med färsk frukt.
Kaffe serverades ute på baksidan i trädgården.




Sen var det dax för lite shopping av sprit.
Passade ju då på att provsmaka en del.
Detta är VM shoten.
För er som undrar så ja den kommer att serveras på Alex fest.
Möllan



Min morfar

Pappa med sin Mona




Guidad rundtur inne i möllan fick vi oxå.
På dessa bilder stod vi högst upp och det var rätt så trångt.

Mammas kusin Frank (som snart flyttar till Filippinerna med sin fru),
min moster Marion och min kusin Sophie.
Min bästa vän och kusin Susi.



Henning som skojar till det med sina presenter han fått utav sina vänner.






En del fyrverkerier blev det oxå.

Mycket dans efter en hel del drinkar.


Frågequiz för killarna på sennatten.

Jack russeln Fiete 6 månader.



Syrran med Stromi.


Karsten (Sophis sambo), Sophie, Josse och morfar.


Soldax


Mormor, mamma, jag, Susi, Micha, Josse och Sophie.
-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv något roligt vet jag!