lördag, februari 28, 2009

Drop in

Trots att det var lördag och man kunde tro att jag hade ledigt så blev det ett par extra timmar på förmiddagen. Jobbade 06-12.
Efter arbetspasset körde jag inte direkt hem utan jag passade på att åka förbi min vän Arzu på jobbet. Nu när jag ändå var i Malmö.
Arzu jobbar som bekant i underklädesbutiken Femilet som butikschef.
Man kan verkligen fynda bl.a bra underkläder, mysdressar, pyjamas & bikini!
Och de har även stora storlekar för oss som är lite rundare...
Det slutade med att hennes kollega satte på kaffe och jag gick och handlade muffins till oss.
Fikan tog vi bak i butiken och Arzu med kollega gick ut så fort det kom kunder. (Vilket det nästan gjorde hela tiden)
Väl hemma igen var jag helt slut i kroppen.
Är inte van vid att springa runt på stan bland en massa galna människor som precis fått sin lön och en del andra som följde melodifestivalens hysterivåg....
Till kvällsmat blev det lax med potatis och hollandaisesås innan Alex körde iväg till jobbet.
På kvällen var Alice och jag bänkade framför tv:n för att se melodifestivalen.
Säg vad ni vill om Petra Mede men hon är ändå rätt bra.
Och bidragen denna omgång var helt ok. Jag gillade Sarah Dawn Finers låt.
Kan inte fatta att hon är född 1981. Trodde hon var mycket äldre!
----
Habe heute ein bisschen gearbeitet. Nur am vormittag 06-12 uhr.
Bin danach zu meiner freundin Arzu gefahren.
Sie hat heute gearbeitet.
Ihre arbeitskolegin hat kaffe aufgesetzt und ich habe kuchen gekauft.
So viele menschen sind in der stadt gewesen.
Ich war total vertig asl ich nachhause kam.
Zum abendbrot habe ich lachs mit kartoffeln und hollandaisesosse gemacht bevor Alex nachher zu arbeit gefahren ist.
Abends habe ich ein teilfinal für den eurovision gesehen.




Fikan blev kaffe, rabarber- och chokladmuffins

Alice har hittat en av sina tusen bollar

Leka! Det bästa som finns menar Alice...
-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv något roligt vet jag!