söndag, februari 15, 2009

Sjuk

Idag är Julle lite krasslig.
Har varit krasslig ett par dagar men imorse gick det inte.
Har ont i ena örat och på ena sidan utav halsen (samma sida).
Kan knappt svälja.
Huvudvärken har oxå bankat på sen jag steg upp.
Usch vad jag gnäller.... Finns nog de som har det lite värre än jag just nu.
Men men...var väl bara en tidfråga innan man åkte dit.
Folk på jobbet är sjuka lite här och var.
Det verkar bara som om stålkvinnan Cecilia klarar av vad som helst.
Hon skuttar fram på jobbet med sin stora mage som om inget har träffat henne.
Ändå är hon gravid i 5:e månaden och snuvig konstant.
-Lovar ta med mig kaka sista dagen innan kompen som en liten kompensation för att du nu måste sitta och stå ut med alla samtalen själv. (önskan om kaksort?)
-----
Heute bin ich krank und zuhause.
Hab mich schon die letzten tage ein bisschen scheisse gefühlt.
Habe ohren und hals schmerzen aber nur auf die eine seite.
Und kopfschmerzen seit dem ich aufgestanden bin.
Bin desshalb nicht zur arbeit heute gegangen.
War nur ein frage um wann ich krank werde und nicht ob. Viele auf arbeit sind jetzt krank.
Nur meine kollegin Cecilia ist eine superwoman. Sie hüpft umher mit ihren grossen bauch (5 monate schwanger) und hat immer schnupfen. Trotzdem ist sie fit.




2 kommentarer:

  1. Anonym15/2/09

    Inga problem lungt som en filbunke idag på jobbet, jämfört med igår. Var du hemma och krya på dig, så ses vi på onsdag om du är bättre :-). (ser fram emot kakaaaa) Kramis Cecilia

    SvaraRadera
  2. Anonym15/2/09

    Gällande kaksort så vet du nog vad som lätt slinker ner.....

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!