tisdag, februari 24, 2009

Tjejträff

Idag blev en fullbokad dag..
Först lämnade jag av Alice hos mamma.
Sen åkte jag in till stan för att möta upp Cecilia och Camilla hemma hos Camilla.
Självklart var lille söte William (Wille) med.(6 veckor är han nu).
Vi har alla längtat länge efter sushi så det var inget snack om vart vi skulle.
Vi gick upp till davidshallstorg och in till Hai Soppa & Sushi.
Cecilia fick nöja sig med att titta på våra tallrikar eftersom hon inte får äta sushi än med bebis i magen.
Misosoppa fick vi med. Gott var det!
Hör ni tjejer...jag gör gärna om det snart igen!!
Wille var så duktig så. Grät inte en ända gång.
Klart skulle han visa att han oxå fanns med genom att göra diverse ljud men han sov mestadels igenom hela dagen.
Efter maten gick vi 15 meter till nästa ställe. Espresso House för en fika.
För min del blev det en Chai latte och muffins... Snacka om att man var mätt efteråt.
Handlade med en muffins till mamma.
Vi gick en runda med hundarna och drack en kopp kaffe innan det var tid för mig att köra hem igen.
----
Heute war der ganze tag voll gebucht.
Erst habe ich Alice bei mutti hin gebracht.
Danach bin ich in die stadt rein und habe meine freundinen Cecilia und Camilla getroffen. Camilla sohn William war natürlich auch mit dabei.
Er ist jetzt 6 wochen alt.
Wir wollte schon lange mal wieder sushi essen.
Desshalb wussten wir genau wo wir heute hingehen wollten.
Cecilia konnte leider kein sushi essen weil sie noch ein bebie im bauch hat.
Lecker hat es geschmeckt!
Wille war so lieb und leise. Hat nicht ein mal geheult. Er hat nur geschlafen und sich ab und zu mal gemeldet.
Nach dem essen sind wir 15 meter weiter gegangen und haben einen kaffe gtrunken.
Ich habe Chai latte getrunken und einen muffin gegessen.
Danach war ich satt!
Später bin ich wieder zu mutti gefahren und wir sind noch eine runde mit den hunden gegangen bevor ich nachhause gefahren bin.



Tolvbitars och misosoppa.
Lägg märke till att jag fick två ändar av sushirullen. Gurkbitarna tittar ut :-)
Mmm ser inte så välgjort ut. Men gott var det iaf.

Är han inte söt?



Ella och Alice leker

Leker igen...



1 kommentar:

  1. Anonym26/2/09

    Låter som en trevlig idé!! Hoppas att du njuter av din ledighet, för det gör jag. :-)

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!