onsdag, februari 25, 2009

Mat?

Tråkigt väder ute då blir det matlagning istället.
Jag plockade ihop lite grejer vi hade liggandes hemma i kyl och frys.
Jag stekte upp falukorv, lök och chili.
Blandade det med fullkornspasta samt stuvad spenat.
Sen vispade jag ihop en hemmagjord bechamelsås med lite muscot i.
Såsen blandades ner med de andra ingredienserna i en form som sen toppades med ost och in i ugnen.
Annars har inte hänt mycket idag.
Alex är hos Micke och jag har varit och handlat och lämnat ett paket.
-----
Wenn schlechtes wetter draussen ist denn kocht man lieber was schönes.
Ich habe ein paar sachen zuhause gefunden was im kühlschrank noch so rum lag.
Ich habe wurst mit zwiebel und chili gebraten.
Habe das mit vollkornpasta und spenat gemischt.
Machte mir eigene beschamelsosse mit ein bisschen muscot, die ich rüber gegossen habe.
Und mit geriebene kese im ofen rein.
Sonst ist heute nichts anderes passiert.
Alex war bei einem freund und ich war heute einkaufen und ein paket weg bringen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv något roligt vet jag!