lördag, maj 09, 2009

Frisk?

Nu är jag med i leken igen!
Mår myckte bättre än för några dagar sedan.
Har käkat diklofenak med jämna mellanrum när det blivit för tungt i huvudet och kroppen.
De är superpiller! Jättebra mot allt!
Och nässprayet är en trogen tjänare fortfarande.
*
Måste berätta något roligt.
För någon kväll sedan satt Alex och jag och tittade på film.
För att få plats med lite snacks på det lilla bordet ställde jag ner påskägget (ja vi har godis kvar från påsk) på golvet.
Alice brukar putta på saker med nosen så att de kommer i gungning eller i rörelse.
Det har varit allt ifrån toalettsitsen till prydnader och krukor.
Iallafall så tittade jag ner efter en stund och såg att locket var av på påskägget.
Började leta efter Alice för att se vad hon gjorde.
Jo då hon låg på vår fina matta med en grön godis i munnen.
Och fort gick det med tuggandet när hon märkte att jag sett henne.
------

1 kommentar:

  1. Anonym9/5/09

    Skönt att höra att du är på benen igen. Kramis Cecilia

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!