onsdag, oktober 21, 2009

Kedjebrev

Fick ett mail utav en vän häromdagen.
Ett typiskt sådant kedjebrev man ska skicka till alla man känner.

Men denna innehöll varken döende barn eller plågade djur.
Inte heller texten: Om du inte skickar detta mailet vidare till 200 vänner så kommer det hända dåliga saker i ditt liv och du kommer vara olycklig för alltid och sen dör du.
Det är ju precis det man vill läsa på morgonen innan dagen har börjat på riktigt....

Och vem har så många vänner att skicka allt detta till?! Man sitter ju oftast och velar vem man ska välja i adressboken.
-Kan jag skicka det till henne eller blir det fel?
-Nej detta är nog inget för pappa.
-Ok då, jag mailar väl hon jag inte har pratat med på flera veckor bara för att komma upp i de antal personer det står i mailet att man ska skicka till bara ifall att (oturen ni vet).

Dock så innehöll detta mail jag fick roliga små tänkvärda citat som kunde vara kul att läsa.
Och nej, jag har inte skickat vidare mailet. Ni får stå ut med det på bloggen istället.


GRATTIS på SJSK-dagen!
Idag är det Skitsnygga Jävligt Smarta Kvinnors Internationella Dag så var snäll och skicka detta meddelande till någon du tycker passar den beskrivningen. Var bussig och skicka inte tillbaka det till mig eftersom jag redan har fått det från en skitsnygg, jävligt smart kvinna!


Och kom ihåg mottot: 'Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en choklad- kaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande ”Vilken häftig resa”Ha en underbar dag!

Inom varje äldre människa finns en yngre människa som undrar va fan som hände. -Cora Harvey Armstrong-

Inom mig lever en mager kvinna som desperat vill kom ut. Jag brukar tysta ner henne med kakor.(Okänd)

De svåraste åren är de mellan 10 och 70. -Helen Hayes (vid 73 års ålder)

Varje gång jag stänger en dörr mot verkligheten kommer den in genom fönstret.-Jennifer Unlimited-

55 är när du äntligen fattar vad det handlar om - och din kropp börjar ge upp-Caryn Leschen-

Om du inte kan föregå med gott exempel - ja, då får du bara vara en gräslig varning.-Catherine-

Ingen kan få dig att känna dig underlägsen utan att du ger dem ditt tillstånd. -Eleanor Roosevelt-

-

1 kommentar:

  1. Anonym22/10/09

    visst va den bra!!!
    inte många dagar kvar sen semester!
    ha så stressigt på jobb att jag vet ej vad jag ska ta mig till, mycket som ska hinna bli klart.
    hörs efter semestern eller på bloggen, ska se hur mycket jag hinner skriva:)
    blu fidana

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!