fredag, oktober 16, 2009

Wow!

Vilken lunch!!
Stod framför spisen och gjorde iordning min lunch.
Ser i ögonvrån att något går förbi fönstret.
Jag trodde att det är en hund och skulle se vem det är.
Ser då tre stycken rådjur gå förbi mitt köksfönster och ner mot granntomten!! Tre!
De lunkade fram i sakta takt och tittade sig omkring.
Min första tanke var, var kommer de ifrån? Måste ha gått uppe från vägen bland villorna och sen ner.
Helt otroligt. Vilken dag!
--------
Was für ein mittag!!
Stand vorm herd und habe mir mittag vertig gemacht.
Sehe von der seite das etwas beim küchenfenster vorbei geht.
Ich dachte es wäre ein hund und kugte wer es ist.
Sehe denn drei rehe die am fenster vorbei gehen und runter zum nachbarn!! Drei!
Sind langsam runter gegangen und haben sich rum gekugt.
Mein erster gedanke war, wo her kamen die egentlich? Müssen ja von oben am weg her gekommen sein.
Wahnsinn. Was für ein tag!



1 kommentar:

  1. Sjusovare!!!
    Då hörde du förmodligen inte på radion på morgonen när det var älgvarning mellan Center Syd & Lundåkra.
    Nu börjar vi snacka "big game".
    Så se upp när du kör till jobb!

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!