måndag, oktober 12, 2009

Ovanlig måndag

Idag blev inte dagen som den var tänkt.
Alex ringde hem från jobbet och sa att han är på väg hem för att packa väska.
Det var åter igen dax att flyga upp till Sthlm.
Beskedet kom idag och det var inte planerat alls.
Han behövs där uppe och då var det bara att tacka och åka.
Det som är ännu roligare är att vi inte vet hur länge han ska stanna där.
Alltid trevligt med oväntade händelser. Not!
Nåväl, bara att gilla läget.
Jag var med Alice vid sjön idag och vädret var super skönt.
På kvällen mötte jag upp min vän Arzu på stan för att äta mat och ta en fika.
Vi landade som alltid på Pronto.
Tyvärr blev det bara en bild på min efterrätt. (Jag var rätt hungrig och hann äta maten)
Ikväll är det Svenska hollywood fruar som gäller...!!
------
Alex musste leider wieder hoch nach Stockholm.
Er hatte mich nur von arbeit angerufen und gesagt er ist auf dem wege nachhause um zu packen.
Sie haben dort oben probleme mit dem system und desshalb muss her wieder hoch fliegen.
Mit Alice war ich noch am nachmittag beim see und abend habe ich meine freundin Arzu getroffen um zu essen.
Habe leider nur ein bild von meine nachspeise. Die war lecker!



Mina nya snygga stövlar.


3 kommentarer:

  1. Mmm ser gott ut. Den efterrätten hade suttit fint nu efter 16 timmars arbete!

    SvaraRadera
  2. Ahh plutten!
    Ja den var god!
    Cheesekaken innehöll vit choklad, daim, degistive botten och jordgubbar.
    Vi kan gå dit när du kommer hem...
    Så skynda dig!
    Puss...

    SvaraRadera
  3. Anonym13/10/09

    So schicke Schuhe Jule!! Kannst du mir vielleicht mal das Rezept von deiner Suppe und den Reis letztens schicken? Hörte sich so lecker an! Und deine freien Tage, falls du noch welche hast! Vielleicht können wir dich ja nochmal besuchen :O) Oma und Opa streichen die nächsten zwei Wochen erstmal ihr Wohnzimmer. Aber danach die Zeit vielleicht.

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!