torsdag, oktober 15, 2009

Snö. Nu?

Vad tusan!
Snön är på väg in enligt väderprognosen.
I norra skåne mellan 1-5 cm snö inatt och i södra ska det komma snöblandat.

Min änglatrumpet är fortfarande ute. Jag har lindat in bottnen med en filt och presenning.
Vet inte om det hjälper men det får mig att tro att det gör. Hoppas den inte fryser ihjäl.
Det samma gäller cannorna och dahliorna som står fortfarande och blommar. Hoppas de klarar av kylan på nätterna innan de ska in.

Alex ja, han är fortfarande i Sthlm.
När vi alla trodde att nu så är det dax att hoppa på planet så säger den nya fina utvecklade teknologin stopp och belägg och han får snällt stanna kvar.
Såhär har det hållt på hela veckan.
Förhoppningsvis så kommer han hem över helgen....denna vecka alltså.

1 kommentar:

  1. Säg till, så hjälper jag dig bära in den eller så kan du få rejäl bubbelplast av mig.
    Ewa

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!