onsdag, april 08, 2009

Fika i stan.

Idag mötte jag upp Arzu för en fika i stan.
Tänkte först ta med Alice men eftersom det var mulet när jag körde hemifrån så fick hon stanna hemma. Mest för att skulle det bli för kallt för att sitta ute så har vi valmöjligheten att gå in på ett café.
Tji fick jag. Väl ute på uteserveringen visade solen sig. Snacka om att jag fick skuldkänslor att Alice var kvar hemma medans Alex låg och sov.
Efter fikan gick vi en runda på gågatan och passade även på att inhandla en liten present till vår kära vän Krista som nu blivit mamsing.
På stortorget hade man pyntat upp med målade påskägg men annars såg det inte så påsk aktigt ut på stan. Endast Gustav Adolfs torg var något färgrikt pga blomförsäljarna.
Senare cyklade Arzu vidare till jobbet och jag ilade hemåt igen.
Kvällen blev en blandning mellan lek med Alice och påta i trädgården.
Alex och min halvårsdag passerade utan stora ovanligheter. (Förutom Kristas bebis såklart)
--------
Heute habe ich meine freundin Arzu in Malmö getroffen.
Ich wollte erst Alice mitnehmen aber da das wetter nicht so gut war blieb sie zuhause. Nur weil würde es anfangen zu regnen den können wir uns reinsetzen aber nicht mit hund.
Leider kam die sonne raus und es war superschön.
krista hatte am morgen ja ihr baby bekommen und desshalb haben wir ein kleines geschenk gekauft was wir nach stockholm schicken können.



Kolla in tjejen bakom oss. Hon ville nog vara med.



Titta så cool flickan är med sina solglasögon när hennes pappa tar ett foto.





1 kommentar:

  1. Anonym9/4/09

    Hej vännen!
    Hoppas att allt är bra med er! Fan julle lite besviken är jag, så nära jobb men inget besök. Ajabaja. Nästa gång får du kika in och säga hej. Såg härligt ut att bara sitta och fika. Vad har ni för planer denna lediga dag??? Ska ni till Malmö så slå en pling!!! Ha en bra dag och en underbar påsk! Kram Kram Cindy

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!