torsdag, april 23, 2009

Händelserik dag

En rätt händelserik dag har passerat...
Det började med frukost tillsammans.
Alice ville oxå ha latte men det fick hon inte. (Ser ni henne på bilden?)
Därefter åkte vi in till Bauhaus och handlade virke så att Alex kan göra klart staketet runt däcket. (Han har ju komp nu)
Efter lunch körde vi ner till våra kära vänner Cecilia och Morgan. Vi snackade lite trädgårds- och bebissnack och passade på att ta en fika ihop.
Det var en stor dag för Alice idag. Vi hade nämligen bokat in en tid på ett hunddagis som vi skulle titta på. Det är rätt stor chans att Alex kommer att göra lite andra saker om ett par veckor och då är han även bortrest en tid.
Eftersom jag jobbar så långa dagar när jag väl jobbar så har vi sagt att hon isåfall får komma till ett dagis.
Vi hittade ett i närheten av jobbet. Hunddagis Jägersro.
Kvinnan vi mötte upp verkade rätt bra och hon visade oss runt på den massiva gården.
Enligt henne var det inga problem för Alice att börja.
Alice tyckte det var kul att träffa en massa olika hundar och hon var hela tiden nyfiken på allt som hände. Hon kan nog trivas där. (Hoppas vi)
Till kvällsmat var vi hembjudna till Alex pappa. Lika god mat som alltid!
Lasse och jag gick och tittade på alla blommor i hans trädgård och jag fick en hel del med mig hem. Tack! De har redan hittat en plats i våra rabatter.
Efter maten tog vi en promenad och sedan körde vi hemåt.
-------
Heute ist ein voll geplanter tag vorbei gegangen....
Der tag hat mit frühstück zusammen angefangen.
Alice wollte auch einen latte haben aber das durfte sie nicht. (Könnt ihr sie im bils sehen?)
Danach sind wir zum Bauhaus gefahren um ein paar bretter zu kaufen. Alex hat nähmlich frei und wollte den zaun für die terasse vertig machen.
Nach mittag fuhren wir runter zu unseren freunden Cecilia und Morgan. Wir haben über garten- und babydinge gesprochen und eine tasse kaffe getrunken.
Heute war ein grosser tag für Alice. Wir hatten nähmlich einen termin bei einen kindergarten für hunde.
Es wird bestimmt so werden das Alex mit anderen dingen eine zeit arbeitet wird bei uns. Und das heisst das er auch weg fahren muss in der woche.
Also wenn ich meine langen tage arbeite muss Alice im kindergarten kommen.
Das gute ist das es in der nähe von meiner arbeit ist.
Und es scheint eine schöne stelle zu sein. Eine riesen anlage und sehr viele hunde.
Die frau war sehr nett und hat uns alles gezeigt.
Und sie meinte sie hätte einen platz für Alice. (Oben könnt ihr zu homepage gehen).
Zum abendbrot sind wir zu Lasse gefahren und haben wie immer schön gegessen.
Er hat für uns auch ein haufen blumen von seinen garten raus gegraben. Sie haben alle schon einen platz bei uns bekommen.
Nach dem essen sind wir einen kleinen spatziergang gegangen und sind später nachhause gefahren.


Alice kollar läget

En del utav dagiset med en av rastgårdarna / Ein teil vom kindergarten


Magnolian blommar fint hos Lasse


1 kommentar:

  1. Kom igen....vi tävlar! Varje dag måste vi redogöra för varandra. Det blir roligt. Hur många steg vill du gå per dag? De nya rekommendationerna är ju 15000 steg, men för min del räcker de med 10000. När börjar dú? Imorgon ska jag gå till jobb så jag kommer upp i mina. Lycka till....kramis

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!