söndag, april 12, 2009

Påskafton

Ännu ett arbetspass över igår. Och ett kvar idag (sön).
Direkt efter jobbet som nästan alltid åkte jag förbi mamma där Alice redan väntade på mig...
Där bjöds det på mumsiga revben med brunsås och rödkol.
Syrran var oxå på besök en liten stund men ingen bild på henne blev det.
Under robinson programmet åt vi jordgubbar med grädde och drack kaffe till såklart.
-------
Gestern war wieder ein arbeitstag vorbei. Und einer ist noch übrig (sonntag).
Gleich nach der arbeit fast wie immer bin ich zu mutti gefahren. Da hat Alice schon auf mich gewartet...
Wir haben leckere rippen mit braunsosse und rotkohl gegessen.
Schwesterchen war auch vorbei aber ich habe leider kein bild bekommen.
Abends gab es erdbeeren mit schlagsahne und kaffe.



Mamma

Alice ville oxå ha en bit revben. Hon väntade snällt men nej.

?

3 kommentarer:

  1. Anonym12/4/09

    Charlie hälsar till Alice ;-).
    Och jag hoppas att din söndag på jobbet går i en rasande fart så du får åka hem snart. / Cecilia

    SvaraRadera
  2. Det hoppas jag med. Sitter här och mumsar fortfarande på godis! Orkar inte se det mer men på något sätt så kan man inte sluta när man sitter här..
    Ahh har ni Charlie. Kul. Ja vi får låta dom leka nån dag igen. Ses på tisdag! Kram

    SvaraRadera
  3. Kära Julle! Nästa gång vi tvättar lovar jag att du ska få göra ett studiebesök för att undersöka detta, en av anledningarna till att vi har mer tvätt än er är för att jag inte bär uniform på mitt jobb.....hahahahaha
    Hoppas att du haft en lugn påskhelg på jobb med mycket godis!
    Kanske dax att träffas på rikigt också?!?!
    Kram Kram Cindy

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!