måndag, april 27, 2009

Stegräknaren

Hade ju kommit överrens med Cindy att vi skulle hålla koll på våra steg med stegräknaren.
Ville bara uppdatera lite på den fronten.
Eftersom jag har haft en 36 timmars arbetshelg bakom mig så lyder stegen såhär:

2949 fre
2498 lör
2703 sön
______
8150 summa

I stegen ingår:
gå till bilen, gå till fax hämta papper, gå till kylen hämta mat, gå upp en våning till läskautomat, handla och påta lite i trädgården på kvällen.
Inte många steg alltså en arbetshelg. Fruktansvärt!!
Hoppas det blir lite bättre de dagar man är lediga.

3 kommentarer:

  1. Anonym27/4/09

    När du är ledig kan du lätt komma upp i 8000 steg utan att göra ngt utöver det vanliga dvs medvetet gå extra lång runda mm. Man rör sig mer än du tror, när man är ledig.(med tanke på vår stilla sittande jobb)
    Lycka till!!
    Cecilia

    SvaraRadera
  2. Mina resultat blev följande
    Fredag: 20164 steg
    Lördag:Glömde den hemma
    Söndag: 10000 steg.
    Det får en verkligen att inse hur lite man rör på sig, även på mitt jobb. Fast vi visste ju att ert jobb skulle vara extremt.
    Vi får tävla på en ledig dag istället, idag är vi lediga och jag powerwalka i 50 min och nu står den på 16656....du får rapportera ikväll...
    Lycka till kram Cindy

    SvaraRadera
  3. På mitt jobb var det ett helt gäng som gick med stegräknare, alla hade samma märke. Trots det upptäckte de att det vara flera stycken som det var fel på. Antingen visade den för få steg eller för många (helt orealistiska summor).

    Det var ett farligt bytande till nya/hela stegräknare och alla var ganska missnöjda.

    Kanske du ska kolla din mot någon på samma jobb?

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!