onsdag, augusti 12, 2009

Markjobb

Vi har åter fått ett bud på muren utav en anläggare.
Dock så var detta budet strax under det vi hade innan.
Som det ser ut idag så kommer vi inte ta budet.
Ångest är det med den jäkla muren.
Vi vill ha den färdig nu!
För att nå bästa resultat får vi nog göra den själv.
Någon som är intresserad av att vara co worker?

Idag kommer Eltel hit och ska titta på hur de kan lägga Telias telekabel åt oss.
För att ansluta oss till det fasta nätet kostar oss 7000:-.
Sen tillkommer abonnemanget.
Inte direkt billigt att ha ett nytt hus kan jag säga....
Men vi gör detta i hopp om att få bättre tv sändning och bättre flyt på internetet.
Sen att folk kan störa oss på en hemtelefon är ju inte direkt tillfredsställande.. Eller vad tycker du?

5 kommentarer:

  1. Anonym13/8/09

    Hallå på er!
    Jag tycker det är väldigt trevligt med hemtelefon. Det finns inget bättre än när en vän ringer och vill prata. Det värsta som kan hända är att aldrig någon ringer. För många personer är det så...alltid. Så var glada om ni blir "störda". Då vet ni att ni har folk omkring er som bryr sig om er. Och valet är fortfarande ert när det ringer: Plocka upp luren eller inte.
    Lycka till med kablarna!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men om du skriver ditt namn så kanske jag tar och slår dig en signal om du nu känner dig ensam.
    Eftersom jag sitter hela dagarna och pratar i telefon genom mitt jobb så har man inte direkt lust att vara social via en telefon på kvällen oxå.
    Sms går bra. Eller ännu bättre, att ses när man är ledig. Min dörr står oftast alltid öppen.

    SvaraRadera
  3. Anonym13/8/09

    Heja den vanliga telefonen!Finns det något mer opersonligt än att skicka sms?! Mina vänner "stör" i alla fall aldrig mig när de ringer! Som anonym sa.."det finns inget bättre än när en vän ringer och vill prata".

    SvaraRadera
  4. Hej igen.
    Har aldrig syftat på att mina vänner stör när de ringer.
    Men vem brukar ringa på hemtelefon egentligen va? Jo det är försäljare eller dagstidningen som man hade för ett tag sedan. Radiotjänsten är oxå duktiga på att ringa sent om kvällarna.
    Gissar att båda kommentarerna kommer ifrån samma person som inte väljer att skriva vem dom är.
    Ringa tycker jag är en bra grej om man vill det själv.
    Sms är inte så opersonligt som man tror.
    Vet att det är många tjejer som skulle vilja ha ett oväntat sms utav tex sin kille mitt på dagen eller utav en vän som berömmer dem för något eller bara helt enkelt vill önska en trevlig dag... ( vet att jag blir glad utav det)
    Majoriteten använder numera mobiltelefonen eftersom hemtelefonen oftast är dyrare med alla extra avgifter.
    Det låter som om personen som skrivit dessa två anonyma kommentarer inte ofta får samtal ifrån sina vänner själv eftersom man tagit detta så personligt.
    Du kanske inte heller är så bra på att hålla kontakt med dina vänner via telefonen som du önskar eller som du tror.
    Ha en fortsatt trevlig dag.
    / Julle

    SvaraRadera
  5. Anonym13/8/09

    Då var det dax för anonyma "arne" igen ser jag... ja, Julle du vet vad jag menar.
    Lätt att kommentera, svårt att stå för det, hihihi

    Kramar på er båda från Cecilia, Morgan & Ida

    PS. Ett SMS kan alltid pigga upp en, och underbart att få/skicka när man inte kan prata med en person. SMS'a mer DS.

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!