fredag, augusti 21, 2009

Stackars liten

-
Vaknade imorse vid fyra av att regnet bara öste ner över oss.
Det blixtrade emellanåt och mullrade lite.
Fönsterna var öppna så regnet lät så jäkla högt när det smattrade mot hasselbuskarna utanför.

Gick upp igen vid tio och noterade en gräshoppare i köket.
Jag slängde ut Alice innan hon fick syn på den.
När vi var ute passade jag på att låta altandörren stå öppen så att gräshopparen kunde skutta ut igen.
Efter att ha gått en runda i trädgården för att se vad regnet hade ställt till med kom jag tillbaka till terassen och såg att gräshopparen låg precis innanför dörren. Orörlig. Troligen död.
Alice såg glad ut.
Jag tog mig en titt på den. Ja, död.
Såklart hade hon bitit den till döds när den troligen var på väg ut till vår fina trädgård.
Precis som hon gör med alla andra små kryp hon ser.
Stackars hoppare. Nu är han förhoppningsvis i hoppar himlen.

Alice ska alltid döda alla småkryp hon ser.
Men varför kan hon inte då röja undan bevisen genom att äta upp dem oxå?
Nej hon låter alltid lemlästade djur som saknar ett ben eller huvud ligga på golvet.
Igår lät hon en spindel ligga kvar i sängen. Den var blöt och rund. Och död.
Alex fick ta bort den.
Det är inte alls kul att trampa i en halv tvestjärt som ligger kvar på vardagsrumsgolvet.
När hon var valp då åt hon upp allting.
Nu är hon kräsen. En madame. Jäkla bortskämda hund det är vad hon är.
Men hon skyddar matte iaf från alla dessa krypen.
Min lilla plutte älskling! / Julle
-

2 kommentarer:

  1. Anonym21/8/09

    Tok Alice!!!
    // Kram från Arrie

    SvaraRadera
  2. Tack för att du informerar mig om vad klockan var när 60 kg Chilihund försökte ta sig upp i sängen pga att åskan kom.......Jag hörde först inget, såg inget och motade ner henne, sedan kom det! Då fick Chilihunden komma upp, på "fel" sida av sängen - dvs mellan innerväggen och mig! Inte där GP brukar ligga alltså!!

    Appropå Alice tilltag.....TinkaStina har blivit en riktig råttdödare, enda skillnaden är att Tinka äter/sväljer - allt - och kräks upp det senare - i - mattes säng!!!! Så Alice känns - väldigt normal!

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!