måndag, augusti 31, 2009

Stockholm

Idag begav jag mig upp till Stockholm.
Åkte upp för att hälsa på min vän Krista, Isak och deras son Silas.
Något som var planerat sedan länge.
Packade bilen imorse och körde sedan upp med Alice i baksätet.
Vi stannade till i Mjölby för att tanka och äta.
För att komma ut till Krista måste man köra igenom hela sthlm vilket tar ca 45 minuter om man har flyt på vägarna.
Gatan nedanför dem säljs just nu en villa som ligger direkt i anslutning till vattnet.
Underbart! Klicka här för att se villan.
Till kvällsmat åt vi tacos (en solklar favorit) och vi avrundade kvällen med kaffe och baileys för min del och de andra valde kaffe och galliano.
-----------
Heute begab ich mich nach Stockholm.
Bin zu meine freundin Krista, Isak und ihrem sohn Silas gefahren.
Es war seit einer zeit schon geplant.
Habe das auto heute früh gepackt und bin mit Alice hoch gefahren.
Wir haben in Mjölby angehalten um zu tanken und ein bisschen zu essen.
Damit man zu Krista rauskommt muss man erst durch Stockholm fahren und es dauert ca 45 minuten wenn der verkehr nicht stockt.
Eine strasse weiter unten von denen verkauft man jetzt ein haus oder villa besser gesagt.
Gleich unten am wasser liegt dieses riesen teil.
(Oben könnt ihr auf den text drücken um dort hin zu kommen. )
Zum abendbrot gab es tacos was immer toll smeckt.
Und den abend haben wir beendet mit kaffe und baileys für mich und die anderen beiden nahmen kaffe mit galliano.





Alice och Mister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv något roligt vet jag!