onsdag, juli 28, 2010

Ankomstdagen

Äntligen var det dax.
Dax att åka ner till Tyskland igen och min familj.
På denna turen hade vi sällskap utav Lasse och Astrid.
Lasse har varit här innan men då var det vinter och julmarknad.
Nu är det sommar och staden är rena paradiset då.
Här är jag född och uppvuxen tills vi flyttade till sverige.
Jag bara älskar att komma hit inte minst för att träffa min familj.
Väl framme med färjan blev det som alltid kaffe och kaka i kollonistugan.
På kvällen promenerade vi nere i hamnen och tog en bit mat innan det var dax att beskåda en utav många kryssningsfartyg lämna hamnen.
Jag tycker att det ofta blir så sentimentalt att se dem lämna.
Nästan varje dag under sommaren kommer det ett fartyg. På kvällen lämnar de hamnen igen.
När flera fartyg ligger i hamnen samtidigt så anordnar staden orkester och fyrverkerier.
Det har blivit en tradition att vinka av resenärerna när de lämnar staden för nya äventyr.







Disney Magic till vänster i bild.




Stackare, han har att köra vagn...


Disney Magic heter detta fartyget.

Valde att äta nere vid en utav båtarna som serverar allt i havsväg.




Tradition är att man tutar tre gånger för avfärd.
Men detta kryssningsfartyg hade en lite annorlunda avskeds tuta.
Fartyget heter ju trots allt Disney Magic.
Kommer ni på vilken melodi det är?
De små båtarna kan man åka med och följa fartyget en bit ut i havet.
De tutar oxå för fullt, ett sätt att säga hejdå....

Titta ! Piff o Puff.


En del världmästare i sandbygge hade ställt ut sina verk längst med dockan.
En skulptur tog ca en vecka för dem att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv något roligt vet jag!