måndag, juli 05, 2010

Lördags

I lördags satt jag inne och jobbade.
Likaså dagen innan det och dagen efter det.
Att komma ut på parkeringen efter en tolv timmars arbetsdag i full AC var som att landa med ett plan i utlandet och stiga av från det och in i värmen.
Tryckande bastuvärme mötte mig och min uniform när jag öppnade ytterdörren.
Tyckte både det var skönt att ha suttit inne hela dagen samt som man önskade att man inte hade missat denna värme.
Väl hemma igen (motorvägen var avspärrad hela helgen så man fick köra en liten omväg) fanns mamma redan på plats och vi grillade lite kött till kvällsmaten.
Kvällen rundades av med baileys och jordgubbar, mums..


Ett nytt sätt för oss att grilla på... testade för första gången och det gick jättebra.
Inget kladd med svart kol på händerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv något roligt vet jag!