tisdag, november 11, 2008

Thailand Dag 7

Idag Tisdag var det bra vader till en borjan. La oss vid poolen direkt efter frukost och lag en stund innan det borjade regna igen. Runt lunch fick vi ga upp och alex skickades ater ut i regnet for att finna foda.
Kvallen avnjots pa var favoritrestaurang an sa lange som ligger pa west beach. Tyvarr blir det morkt relativt tidigt. Vill man se solnedgangen far man vara nere vid 18 tiden.
Tidvattnet har andrats en del de sista dagarna. Kommer inte vid samma tider langre.
Ikvall fick vi vada genom en del vatten for att komma tillbaka till vart hotell. Vadret skall bli battre igen sags det. Imorgon skall vara den sista mulna dagen. Vi hoppas!
Men som vi skrivit tidigare. Det ar ju inte kallt varken pa dagen eller kvallen.
Kan ga i shorts o linne dygnet runt. Luftfuktigheten ar valdigt hog med aven om vi borjar vanja oss vid den nu. Klockan ar nu 21:30 och vi har handlat lite gott att tugga pa till en film.
Ser fram emot att pappa Lasse och farbror Mats kommer pa fredag. Vi behover hjalp med att pruta till oss lite nya klader :)
HAJ.....









Alex kompis nr. 3






4 kommentarer:

  1. Anonym12/11/08

    Varför badar ni i poolen och inte havet? puss mamma och josefine

    SvaraRadera
  2. Anonym12/11/08

    Jaha! Då kan jag väl skicka en liten hälsning från det helt FANtastiska vädret vi har här hemma. Själv har man ju också gått på restaurang idag (läs gatukök). Jättegott! Sedan gick jag tillbaka och satt mig i solstolen igen (läs oskön kontorsstol). Därefter tog jag en drink i minibaren (läs äckligt kaffe från kaffemaskinen). Håller på att packa ihop lite saker för att jag ska åka på en utflykt om en stund (läs slutar jobba nu). Som ni hör så är det väldigt skönt här hemma också, så det finns ingen anledning för mig att vara avundsjuk eller så. Absolut inte. Inte alls faktiskt. Inte jag inte...nänä.

    Höstiga hälsningar

    Foffe, Carro & Ceasar

    SvaraRadera
  3. Anonym12/11/08

    Alex har rätt så coola kompisar!!

    Här har det som ni vet blåst men allt står kvar. Inklusive det flyttade trädet! Man lovar bättre väder i morgon men f-n tro et ;)

    Det har kommit brev från Stadsbyggnads kontoret ang. "nybygget" nedanför oss. Ska vara besvarat den 24 men ni torde hinna hem tills dess?

    Totte saknar också Alice säger han. Tittar låååångt efter henne.

    Alex; årets skörd av chile är nu omsatt till hotsauce så träna på ;)

    Husvakterna

    SvaraRadera
  4. Anonym13/11/08

    Hej hej på er semesterfirare!

    Ser verkligen mysigt ut där ni befinner er, är inte alls avundsjuk (jag vill också vara med!!)Hoppas att ni får bättre tur meed vädret!! Ses snart hälsningar från Arrieborna!

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!