lördag, december 27, 2008

Lördag

Idag gick Alex upp före mig. Redan där började dagen fel. Frukosten blev inte alls som jag hade tänkt mig och vi blev aldrig färdiga för att komma iväg. Tanken var att vi skulle möta upp min syster och mamma på Nova lund. (Det var oxå en dålig idé) Överallt var det mellandagsrea och det var packat med folk i butikerna. Nåväl, vi stannade inte länge eftersom vi bara skulle lämna över en sak till min syster.
Vi vände snabbt på klackarna och begav oss hemåt.
Till eftermiddagsfikan kom Lasse och Astrid på besök. Astrid är en vän till familjen ifrån norge.
Alex lekte barista och gjorde jättegoda latte till oss alla. Till det åt vi "hemmalagad" paj. Alex hade även fått paket ifrån sina syskonbarn som han gladeligen packade upp...
På kvällen satt vi bara framför tv:n och slappade. Vi såg även en film som hette Baby mama. Den var faktiskt rätt rolig..
----
Heute ist Alex vor mir auf gestanden. Da fing schon der tag komisch an. Frühstück ist nicht so gelaufen wie ich es wollte und wir kamen nicht aus den knick.
Wir sollten Josefine und mutti in Nova lund (Kauf center) treffen. Das war eine falsche idée. Alle waren dort einkaufen und es war super voll. Wir haben nur Josefine etwas überreicht und sind den gleich wieder nachhause gefahren.
Zum nachmittagstee kam Lasse und Astrid. Astrid ist eine freundin zu der familie. Sie kommt aus norwegen.
Alex hat uns sehr gute kafee latte gemacht und dazu haben wir rabarberkuchen gegessen.
Abends haben wir nichts besonders gemacht sondern nur rum gegamelt. Wir haben ein film gesehen. Baby mama. War ganz ok...

Alice hypnotiserar oss med sin ögon..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv något roligt vet jag!