tisdag, december 02, 2008

Tis 2/12

Idag efter jobbet åkte jag (Julle) och Alice till mamma. Vi hämtade även upp min syster Josefine. Väl hemma hos mamma bjöds det på hemmalagad lasagne och kaffe/glögg efter det. Bilder kommer senare. Jag glömde kameran och tog därför kort med min mobil. Men jag hittar inte sd kortet till mitt mobil minneskort, kan därför inte lägga upp bilder på datorn.
Hann prata en runda med mormor & morfar i telefon innan det var dax att åka hem igen. Det är ju en bit att köra hem när man är trött.
Nu ska jag lägga mig, har världens huvudvärk.
(Och nej, har inte fått provsvaren än....)
-----
Heute nach der arbeit bin ich mit Alice zu mutti gefahren. Wir haben auch Josefine mitgenommen. Dort zuhause haben wir hausgemachten lasagna gegessen und kaffee/glühwein getrunken. Bilder kommen später. Ich habe meine kamera vergessen und machte ein paar bilder mit meinen handy.
Oma und opa hatten auch angerufen. Danach bin ich nachhause gefahren. Mutti musste auch arbeiten gehen. Werde jetzt ins bett gehen weil ich meine kopfschmerzen nicht los werde...

2 kommentarer:

  1. Anonym3/12/08

    Av allt man kan vänta på här i världen så är nog svaren på ev. magsjuka de mest otrevliga!! Men OM du har salmonella så får du snabbt korrekt medicinering bara du får provsvar och sedan blir du bra på NOLL tid! Drick så mycket vätske- ersättning eller electrolyter du kan så länge!

    SvaraRadera
  2. Anonym3/12/08

    Nu bara måste jag berätta en liten historia ;)

    När vi reste runt i Latinamerika så träffade vi ett supertrevligt par från Kanada. Detta var deras andra resa till Mexico, första gången var några år tidigare då de reste runt i 6 månader. Kvinnan var lite dålig i magen från och till och det fortsatte när de kom tillbaka hem till Kanada så hon gick till läkaren som inte hittade något fel och hon lämnade prover som alla kom tillbaka negativa......
    Nåväl en månad blev till flera och hon mådde emellanåt rätt så illa.....

    Men efter ytterligare några månader så kom svaret.....magproblemen berodde på en bacill som behöver 9 månader på sig att utvecklas till fullo så då kom kom "bacillen" ut....Idag heter han Everitt och är 10 år gammal ;)

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!