onsdag, december 17, 2008

Ons 17/12

Idag var det äntligen dax för min (Julles) ansiktsbehandling. Jag hade bokat tid på LenHud i Helsingborg. Tjejen jag kom till var jätte trevlig och riktigt duktig. Väl värt pengarna. Känns skönt att bli ompysslad och ge ansiktet en fuktighetschock nu när vädret inte är det bästa. Detta är något jag verkligen kan rekommendera till en själv eller till en vän.
Efter behandlingen var det raka vägen ner till Malmö för att hämta upp en present till min kära pappa... Väl där nere passade jag på att hälsa på Arzu på jobbet och vi hann oxå med en fika på Espresso House.
Mitt på Gustav Adolfs torg har man byggt upp ett glashus där folk har låst in sig med radiopratare. Detta är något man kallar för musikhjälpen och handlar om att samla in pengar. Musikhjälpen är ett Public serviceformat från Holland och som har funnits i 5 år. Alla länder som är med samlar innan jul in pengar för en gemensam sak och i år är det för människor på flykt. Sverige är först ut med detta i Norden och nästa år är det andra länder som är med.
Roligt att vara i Malmö city men skönt att kunna lämna det oxå igen.....
-----
Heute habe ich entlich meine gesichtsbehandlung bekommen. Habe sie vor einer zeit gebucht gehabt und jetzt in diesem herbstwetter ist es schön sich so ein feuchtigkeitboost zu gönnen. Es war sehr schön und ich kann es nur euch rekommandieren. Diese behandlung habe ich in Helsingborg gemacht.
Danach bin ich runter nach Malmö gefahren um ein geschenk für papa zu holen.
Habe auch gleich zeite genommen um Arzu zu treffen. Sie hatte wenig auf arbeit zu tun und konnte dafür ein kaffee mit mir nehmen.
In der stadt hat man ein glashaus aufgebaut für eine radio show. Man ladet denn stars ein um geld zu sammeln. Dieses geld soll zu flüchtlinge gehen.
Es war sehr schön in Malmö city wieder zu sein aber noch schöner wieder los zu fahren.



Bilder efter behandlingen.
Det fula trynet är dock kvar tyvärr.. ;-)

Kitty





Arzu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv något roligt vet jag!