torsdag, september 24, 2009

Ledigt

Uhh lång dag igår....
Men idag är jag ledig! Jippiiii...
En dag denna vecka iaf.
Ska försöka göra....ingenting!!
Förresten! Igår såg jag ett tio tal älgar!! Kan ni fatta? Först på vägen upp till Jönköping stod det fyra fem stycken vid viltstängslet och åt.
Och sen på vägen hem vid Ljungby stod det en fem till i en skogsdunge. Helt overkligt!
Jag blev helt lyriskt. Eftersom för mig är det skogens konung, de ska inte synas bara sådär... Coolt! It made my day. Jag sa till chefen att vi kunde vända och åka hem igen efter det att vi hade sett älgarna på vägen upp.
---------
Ich war gestern in Jönköping mit mein chef und hatte dort ein termin mit kollegen.
Auf dem wege hoch haben wir vier fünf elche gesehen! Ich wurde total erfrorisch!! Wansinn.
Und wenn das nicht schon genug war haben wir auf den rückweg auch nochmahl fünf gesehen!
Ich kann es kaum glauben. Wahnsinn!! So grosse tiere.

2 kommentarer:

  1. Anonym24/9/09

    Låter som en bra ide, bara njut av att vara ledig!!
    Kram från Arrie

    SvaraRadera
  2. Låter ungefär som vi kände när vi kom några mil innan Gävle och det kom en ung Lodjurs hane lufsande/halvspringandes över vägen rakt framför oss. Vi sa bara WOW - är de SÅÅÅ stora!!!!

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!