måndag, september 14, 2009

Stockholm

Hejsan hejsan !

Tänkte jag får väl blogga lite från vår fina huvudstad.
Har inte så mycket annat nu att göra på kvällen.
Började dagen med att gå upp kl. 04.40 då flyget gick kl. 06.45 från Sturup.
Väl inne på Sturup har nån varit duktig och grävt av huvuddatakabeln in till Sturup så inget fungerade. Alla fick checka in manuellt vilket gjorde att vi blev 15 min försenade.
Jaja, flygturen gick sen annars bra och solen lös över Bromma flygplats när vi landade.
Inne vid bagagebandet kom till slut alla väskorna......... men inte min. Såklart!
Mötte upp ett par kollegor och fick gå bort till Malmö Aviation för att höra till vilken exotisk plats mitt bagage hamnat.
Som tur var fick man iaf ett bagagekvitto i Malmö även om allt annat skrevs på papper =).
-Jo, där var ju en väska som hade "trillat av". Men den skulle komma på bandet nu.
Gick bort igen och stod en bra stund. Precis när vi skulle gå tillbaka till disken igen så kom äntligen väskan.
Efter en lång dag på jobbet här så kommer jag till hotellet och tar fram bokningslappen som jag fått tidigare idag. Ja då har nån varit duktig o bokat Tisdag till Torsdag. Inte Måndag till Onsdag som det skulle vara. Och eftersom våra bokningar går genom en extern bokningsfirma så fick dom göra ett par samtal för att få boka om.
Nåväl inte min dag idag......
Väl inne på rummet ligger iaf Nya Testamentet bredvid sängen.
Nån tyckte väl att jag behövde det efter denna dag =) // Alex








2 kommentarer:

  1. gud kan man ha mer otur!!

    SvaraRadera
  2. Anonym15/9/09

    Kul att höra av dig! Låter som en höjdardag! Härligt när allt bara klaffar! Hoppas fortsättningen blir lite mer organiserad=)
    Kram från Sara m familj

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!