måndag, september 28, 2009

Yes äntligen!

Äntligen kan man se en början på slutet.
Både Alex och Jonas har varit så duktiga i helgen och gjutit sockel samt börjat lägga lite mursten.
Fan vad bra det kommer att bli...!!
Och så snygga stenarna är.
De var värt pengarna! (De blir något mörkare när allt damm har spolat bort.)
Det är dock en bit kvar. Stenen ska upp i höjd med terassen så att vi kan ha gräsmatta intill huset. Och staketet kommer då att sitta på stenarna.
Men vad glad jag är att killarna har gjort detta helt själv utan några tråkiga entreprenörer.
Stolt är jag oxå över min älskade Alex.
Nästa helg kan jag oxå hjälpa till! Då är jag ledig igen...
--------
Endlich kan man den anfang vom schluss sehen.
Alex und Jonas waren so tüchtig dieses wochenende und haben den ganzen betong gegossen und haben auch angefangen steine zu legen.
Es wird so total gut werden!
Die steine sind so hübsch und sind total wert ihr preis. (sollen ein bisschen dunkeler werden wenn der staub abgespühlt ist.)
Es ist aber ein bisschen zu tun. Die mauer soll bis zu höhe terasse gehen damit wie nehben dem haus rasen haben können. Und oben drauf kommt der zaun.
Bin froh das die beiden es aleine bis hierher geschaft haben ohne blöde hantverker.
Stoltz bin über mein liebling Alex.
Nächstes wochenende habe ich auch frei und werde denn mithelfen.




1 kommentar:

  1. Anonym29/9/09

    Ser nice ut, är nog snart dax för lite inspektion (beundran) samt på hälsning i skogen.
    Kram från Arrie

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!