söndag, mars 29, 2009

Bondeliv?

Såg precis ett program på svt2 som hette: Småskalighetens hjältar.
Det är en svensk dokumentär.
Man fick möta några människor i Blekinge som fortfarande tror på och kämpar för den kvalitet som finns i den närproducerade maten.
Bönder alltså.
Att det knappt lönar sig ekonomiskt att vara bonde med tex 5 mjölkkor.
Men en kvinna levde så. Hon hade även får, lamm o två grisar.
Jag tyckte det såg så mysigt ut. Hon var jämnt glad och gjorde allt i sin takt.
Hon brydde sig om djuren.
När man ser korna springa ut på vårbetet då blir man nästan tårögd.
Och man blir lite sugen på att bli bonde hahaha... Men vilket jobb det är!
Jag och Alex har skojat om det ett antal gånger.
Vem vet...en dag kanske...en dag.

1 kommentar:

  1. Anonym29/3/09

    Det hade jag och Micke gillat. Då hade vi kommit och ätit hos er var och varannan dag:)
    Låter som en bra karriär tyker jag Kramen/CINDY

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!