torsdag, mars 05, 2009

Fasanskogen

Har hittat en transportbur i plast som är lite större än den hon har nu.
Så det ska nog bli jättebra när vi åker.
På eftermiddagen åkte jag till mamma för en fika.
Alex var då redan på jobbet.
Vi gick en runda i fasanskogen med hundarna. Vinden var väldigt kall idag.
Det har blåst på riktigt bra. Konstigt att man inte har läst något om det på nätet. Brukar annars stå när det ska blåsa upp rejält.
Efter rundan var det snabbt in och handla mat för att därefter komma in i värmen och fika lite.
Håller just nu på att packa ihop grejerna för trippen upp till sthlm.
Vi ska åka upp för att hälsa på min goda vän Krista och hennes sambo Isak.
Kan inte förstå att hon ska ha bebis om en månad.
Vi har kännt varandra i all evighet redan, runt 19 år är det nog men jag kan inte föreställa mig att tiden går så fort att vi nu kan bli föräldrar... För kan hon så borde ju jag oxå kunna såklart (jag är tom äldre än henne)... Men det känns skrämmande att veta detta!!!
Nåväl.. jag hoppas att sopgubbarna kommer innan vi åker så att vi hinner ta ner tunnan ifrån vägen.
Annars har vi väldigt snälla grannar som säkert hjälper till igen... :-) Och som även håller ett öga på huset. Det vet jag.
----
Am nachmittag bin ich zu mutti gefahren.
Alex war denn schon auf arbeit.
Wir sind eine runde im walt gegange. Der wind war sehr kalt heute. Und es hat ordentlich geweht.
Danach sind wir schnell einkaufen gefahren und denn wieder zu mutti rüber um kaffe zu trinken.
Jetzt bin ich beim sachen zusammen packen. Wir fahren morgen nähmlich nach sthlm Krista besuchen. Sie bekommt in einem monat ein kind. Wansinn ne!? Kann sie denn kann ich. Und das macht mir angst!!



Ella är lika busig som alltid trots att hon blir 11 år i Maj. /
Ella immer noch fit obwohl sie 11 jahre im mai wird.


Något gott att rulla sig i.










1 kommentar:

  1. Anonym6/3/09

    Kör försiktigt och trevlig resa på er!
    hälsar Cecilia, Morgan och Charlie

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!