måndag, mars 02, 2009

Gräsänka

Igår söndag åkte jag ut till Röstånga för att hälsa på Lena som oxå var ensam hemma. (Båda våra "män" jobbade så vi var Gräsänkor)
Jag möttes utav en glad Linnea som fortfarande var pigg och alert.
Stor flicka börjar hon att bli. 10 månader är hon nu och väldigt social.
En annan som oxå var social (förutom Lena förstås) var Simson.
Han ville mest leka hela tiden.
Och han vet verkligen inte sin storlek!
Så som han skuttar på soffan tror han nog att han är i storlek med Alice än med sin egen ras dobermann.
Jag kom med muffins och Lena hade gjort hemlagad glass. Det var gott kan jag säga!!
Mums...
Tyvärr blev det ingen bild på Linnea utan bara på simson som lekte...
----
Gestern abend bin ich bei eine freundin vorbei gefahren.
Sie und ich waren sowieso aleine zuhause weil beide "männer" gearbeitet haben.
Ihre tochter war happy die ganze zeit obwohl es schon abends war.
Linnea heisst sie und ist 10 monate alt.
Leider habe ich kein bild von ihr aber bilder vom hund Simson.
Er wollte sie ganze zeit immer nur spielen.
Er versteht nicht das er eine grosse rasse ist und nicht wie Alice.
Ich hatte kuchen mitgebracht und Lena hatte hausgemachtes eis vertig.
Das hat lecker geschmeckt!




1 kommentar:

  1. Anonym2/3/09

    Hej!
    Hoppas att ni hade trevligt och att vi kan passa in en dag senare när det passar mig med...:) Skratta när du skrev "män" vad är de annars pojkar?!!??! Hoppas att allt är bra md dig vännen kram Cindy

    SvaraRadera

Skriv något roligt vet jag!